Referat från fröplockningen

Onsdagen den 30 augusti blev vårat första fröinsamlarevent ever! Vem kunde tro att det fanns så många arter på grusytan vid Sågen? Vi plockade en art var och blandade till våra egna fröpåsar. Vi plockade harklöver, blåeld, renfana, blåklocka, strimsporre med flera.  Vi lärde oss att inte plocka nattljus eller kanadensiskt gullris de är inte ursprungliga från Sverige. Vi pratade frömognad och genbankar. Mycket intressant. Ni som inte kunde komma till oss idag. Kan få informsation om fröinsamling på naturskyddsföreningens hemsida. Behöver ni hjälp eller har frågor om fröinsamling så tveka inte att kontakta oss i Klippanbygdens Natur.

En länk från naturskyddsförenings hemsida samla-froer-praktisk-guide-naturskyddsforeningen.pdf

.