Resa till Lettland under Maj månad

Åtta fantastiska dagar tillbringade vi tillsammans med våra vänner från Limbazi. Vi, Inger, Lasse, Jan, Josefin och Leif, njöt av gott väder, fantastiskt värdskap från deras sida och massor av rika naturupplevelser. Mindre skrikörn kretsade över fantastiska ”gammelskogar”, svart stork spankulerade omkring i spännande våtmarker allt medan tankarna fladdrade förbi om vårt enahanda kulturlandskap i Sverige.

Irisa, föreningens representant i Limbazi, tog oss också med på föreningsträffar, kulturvandringar och på olika möten med skolelever. Vill du läsa mer om besöket så finns våra dagboksanteckningar i Kaveldunet.

Denna gång deltog också en grupp från kretsarna i Ängelholm och Bjäre för att knyta vänskapsband med sin vänort Dobele och föreningen där. Ett minst sagt lyckat besök även för deras del så även i den gruppen föddes tankar på fortsatta ömsesidiga besök.

Redan nu planerar vi tillsammans för deras besök i Sverige, oktober –03.

En fullständig fågelrapport från resan får du genom att klicka här. För den intresserade kommer fler bilder att visas den 20 November kl 1900 på Bokcafét i Ljungbyhed. Mer information om lettlandsarbetet får du om du kontaktar Leif Dehlin.

En stor del av vårt lettlandsutbyte finansieras med hjälp av SIDA-bidrag