Resa till Lettland under våren

Ventspils 20/4 – 26/4 -02
Sju förväntansfulla medlemmar med tubkikare, ryggsäckar och ett gott humör lämnar Klippan den 20/4 för vidare färd mot Lettland och Ventspils via Karlshamn och Liepaja. Läs mer i föreningens klubbtidning ”Kaveldunet”. Vill du se siffror från våra sträckräkningsdagar Klicka här

Limbazi 25/5 – 1/6 -02
Nytt besök i Lettland men denna gång i Klippans vänort Limbazi. Samma hjärtliga mottagande av föreningen där som i Ventspils med lika spännande miljöer och fågelrika marker. Med på resan denna gång var också en representant från Ängelholm för att knyta kontakter med deras vänort Dobele och den förening som håller på att byggas upp där. ”Kaveldunet” innehåller mer information om besöket i Limbazi.

De insamlade kikarna och böckerna som överlämnades vid resorna ovan togs tacksamt emot och användes i stort sett omgående. Ett varmt ”Paldies” från Limbazigruppen till alla er som skänkt gåvor. Insamlingen av kikare, fågelböcker och floror fortsätter. Kontakta Leif Dehlin om du har något du vill överlämna till Limbazigruppen.

Planerade aktiviteter
· Under några dagar i höst kommer två representanter från Limbaziföreningen att besöka Klippanbygdens Natur
· Planering pågår för åren 2003 och 2004 för fortsatt vänortsutbyte tillsammans med Ängelholmsgruppen

En stor del av vårt lettlandsutbyte finansieras med hjälp av SIDA-bidrag