Årsmöte

Avtackning av Erik

Efter tio år som ordförande lämnade Erik Persson styrelsen i Klippanbygdens Natur vid årsmötet. Han avtackades med blommor och en bok som vi hoppas inspirera till fler vandringar i norra Sverige. Vi tackar Erik för ett bra jobb och som enat och hållit ihop styrelsen på ett bra sätt. Erik fortsätter att vara med i arbetet utanför styrelsen och kommer också att leda exkursioner.

Tyvärr finns det ingen som tar över ordförandeskapet nu men vi hoppas och tror att det finns någon som känner för föreningen och kan tänka sig ta över ledarskapet.

Efter årsmötet var Staffan Åkeby, ordförande i Skånes Ornitologiska förening (SKOF) inbjuden för att berätta om storkprojektet som pågått sedan 1989. Projektet drivs av Skånes Naturskyddsförening, SKOF och cirka 50 volontärer.

Staffan Åkeby, ordförande SKOF

Solnedgång vid Bjärhus